Voisiko uinti olla sun juttu?

Uinti on erittäin monipuolinen, koko kehoa kuormittava laji. Vesi elementtinä on erilainen kuin maa, jolla pääasiassa liikumme, ja se tuo omat lainalaisuutensa siellä liikkumiseen. Vesi on monelle miellyttävä elementti, mutta kuntoilumuotona se voi olla joillekin haastava. Uinti on hyvin tekninen laji ja vääränlaisella tekniikalla voit saada itsesi kipeäksi, vaikka vesi muuten onkin hyvin pehmeä esimerkiksi nivelille.

Monet lähtevät harjoittelemaan uintia heti niin että tavoitteena on uida mahdollisimman monta metriä ikään kuin toivoen, että metrien karttuessa he oppisivat samalla myös oikean tekniikan. Minun ohjauksessani sinun ei tarvitse enää pelkästään toivoa. Ohjaan sinut oikeilla harjoitteilla kohti oikeaa, sinulle sopivaa uintitekniikkaa, jolloin uinnista voi tulla sinulle nautinto ja erittäin tärkeäkin liikuntamuoto.

Uinnissa, niin kuin muissakin lajissa, perusteiden opettelu on erittäin tärkeää. Pohjatyö tulee tehdä kunnolla. Uinnissa pohjatyö tehdään oikeaoppisen hengitys-, uintiasento- ja potkuharjoittelun kautta. Toisin termein on sinun ensin opittava sukeltamaan ja liukumaan vedessä ennen kuin voit lähteä opettelemaan uintia ja hiomaan uintitekniikkaasi paremmaksi. Myös kokeneemmat kunto- ja kilpauimarit hyötyvät näiden perusteiden kertaamisesta ja vahvistamisesta. 

vesi-1-4.jpg

10 vinkkiä siihen miksi harrastaa uintia

  1. Uinti on koko kehoa kuormittava laji, lihaskunto kehittyy.

  2. Uinti kehittää sydän- ja verenkiertoelimistöä.

  3. Uidessa olet poissa mm. kännykän, sosiaalisen median, television ja sähköpostin luota. Vain sinä ja omat ajatuksesi. Uidessa voit harjoittaa samalla mindfulnessia eli tietoista läsnäoloa.

  4. Uinti ylläpitää nivelten liikkuvuutta ja se voi vähentää erilaisia kiputiloja.

  5. Uinti kohentaa mielialaa ja parantaa unen laatua.

  6. Aineenvaihdunta ja ruuansulatus tehostuvat uidessa. Sen saattaa huomata esimerkiksi siitä, että uinnin jälkeen on aina superkova nälkä.

  7. Uinti kehittää hengityselimistöä. Kun keskityt uinnissa hengittämiseen niin se vähentää myös stressiä.

  8. Uinti toimii hyvin palauttavana harjoitteluna urheilijoille esim. painijoille ja crossfittaajille.

  9. Uinti voi olla paljon enemmän kuin vain uimista altaan päästä päähän. Ainakin minun valmennuksessani.

  10. Ja se on kivaa!

vesi-1-3.jpg

Uintitekniikkaohjaus                                                            

Uimataito: Ei vaatimuksia

Uintitekniikkaohjaus sopii sinulle, jos

  • Et osaa uida, mutta haluat oppia

  • Haluat lisää rohkeutta laittaa uidessa pää veden alle

  • Haluat oppia oikean uintitekniikan

  • Haluat aloittaa uuden harrastuksen

  • Haluat ohjausta vesijuoksutekniikkaan

  • Haluat opetella uuden uintilajin

  • Haluat arvion omasta uintitekniikastasi ja sen kehittämisalueista

Hinnasto      

67 €/krt     325 €/5krt     620 €/10krt                                                               

DUO-hinta (yhdessä puolison tai ystävän kanssa)   

90 €/krt   435 €/5krt     830€/10 krt

Toimialue:   VAASA, Ilmajoki, Seinäjoki JA KAUHAJOKI


uinti- ja triathlonvalmennus

valmennus sopii sinulle, jos

  • Haluat vaihtelevuutta omaan harjoitteluusi

  • Sinua kyllästyttää vain uida päästä päähän eli ns. laskea kaakeleita

  • Haluat saada uutta kipinää harrastukseesi

  • Haluat saada apua treenien ohjelmointiin kohti tavoitettasi

  • Olet omatoiminen harjoittelija, mutta kaipaat valmentajan tukea

  • Olet mastersuimari ja haluat itsellesi valmentajan

  • Olet ex-kilpauimari ja haluat palata takaisin altaaseen

  • Tavoitteenasi on ensimmäinen triathlon

  • Tavoitteenasi on parantaa vauhtiasi esimerkiksi triathlonin puolimatkalla

Hinnat alkaen 69 €/kk

Valmennuspaketti rakentuu aina henkilökohtaisten tarpeidesi ja tavoitteidesi mukaan. Valmennuspaketin hinta määräytyy kuukausittaisen tapaamismäärän mukaan.

Varaa veloitukseton alkukartoitus niin laitetaan homma liikkeelle!

Toimialue   

Etävalennus: koko suomi

Lähivalmennus: Vaasa, Ilmajoki, Seinäjoki ja Kauhajoki

Huom! Seuraavat valmennuspaikat vapautuvat helmikuussa 2019.