Harmaata, pimeetä.. Masentaa.

Palasin viime viikolla lyhyeltä reissulta Espanjasta. Vaikka sielläkin olivat ilmat jo viilentyneet niin silti pääsimme nauttimaan ihanasta auringon valosta ja lämmöstä monena päivänä. Palasin Suomeen perjantaina ja huomasin, miten suuri vaikutus sillä auringolla onkaan, varsinkin meidän mielialaamme ja energisyyteemme.

Rakastan kyllä talvea ja lunta, mutta tämä harmaus.. pöh. En tykkää. Nyt on neljä päivää harmautta takana ja tunnen kyllä sen vaikutuksen. Ei ole todellakaan mikään ihme että monia meistä alkaa masentaa tämä pimeys näin syksyisin ennen lumen tuloa. On vetämätön olo, kiukuttaa, itkettää, masentaa, ei jaksa, vaikka periaatteessa kaikki on ihan hyvin…

STOP!

Mitä sinä teet?! Ei tuolle säälle voi yhtään mitään! Miksi käytät sen vähäisenkin energiasi sään voivotteluun? Lopeta se heti!

Niinpä. Sää on sellainen asia, johon me emme voi vaikuttaa. Ei siitä tarvitse tykätä, mutta turha sitä on voivotella tai surkutella. Hyväksyä se pitää. Parempi keskittyä siihen, mihin voimme vaikuttaa. Voimme vaikuttaa niin moneen asiaan esimerkiksi omaan asenteeseemme ja toimintaamme.

Joten mitäs sanot, jos herätetään se meidän, myös sinun, sisäinen aurinko loistamaan? Sitä tarvitaan nimittäin nyt. Lupaan sinulle, että kun näet vähän vaivaa kaivaaksesi sen esiin, niin mielialasi kohenee aivan varmasti. Ne ovat ne pienet jutut jotka toimivat. Ja jos elämässäsi on tällä hetkellä jotain isompaa, mikä vaatisi muutosta tai huomiotasi, niin näillä vinkeillä pääset alkuun. Saat vähän lisää virtaa ja energiaa, jotta näet muitakin värejä kuin vain harmautta tai sumua silmiesi edessä.

Okei, joskus on ihan kiva rypeä siellä itsesäälissä ja masennuksessa. Ja onhan se nyt tosi hyvä tekosyy olla tekemättä mitään omien unelmiensa ja tavoitteidensa eteen, koska aurinko ei paista.….. Whaaaat?? Mutta hei, joskus sieltäkin on noustava ja se hetki on just nyt. Ylös sieltä!

IvAN2%LHRSiBVncREWD0Dg.jpg

Herätä sisäinen aurinkosi näillä 5 vinkillä

Minä päätin eilen maanantaina, että nyt saa tämä harmaus riittää. Näillä jutuilla minä aion taistella tätä harmautta vastaan, koska tiedän, että sisäinen aurinkoni on paljon kirkkaampi ja voimakkaampi kuin tämä Suomen sää.

Kokeile ja huomaat eron ihan varmasti olotilassasi!

  1. Juo heti herättyäsi hyvinvointijuoma (esim. FitLinen PowerCoctail), joka hellii suolistoasi ja antaa aineenvaihdunnallesi käynnistyksen.

  2. Laita hyvää musiikkia soimaan. Laula mukana, pompi, hypi tai tanssi!

  3. Hengitä muutaman kerran oikein syvään ja keskitä ajatuksesi hengitykseen parin minuutin ajan. Tai kokeile vaikka ladata puhelimeesi meditaatio ja mindfulness sovellus HeadSpace. Itselläni on kokeilujakso juuri menossa. Tykkään!

  4. Hymyile, vaikka sitten väkisin tai katso hauskoja videoita Youtubesta ja naura.

  5. Avaa sosiaalisen median sovellukset vasta 1-2 h heräämisen jälkeen. Aloita aamu keskittymällä omaan elämääsi sen sijaan, että aloittaisit sen heti seuraamalla toisten ihmisten elämää.

EXTRAVINKKI!

Halaa. Halaaminen kohottaa mielialaa tutkitusti. Lisäksi se vapauttaa kehoon endorfiineja ja serotoniinia, jotka estävät yhdessä alakuloa. Halaa puolisoasi, äitiäsi, ystävää, lastasi, lemmikkiä, nallea tai itse itseäsi. Heti aamulla. Ja päivällä. Ja illalla. Se toimii. <3

Minäkin välillä unohdan nämä vinkit, vaikka olenkin huomannut ja kokenut niiden vaikutukset useasti. Mutta muisti on lyhyt. Tämä on siis muistutus itsellenikin. Sillä vaikka jaan sosiaalisessa mediassa pääasiassa vain sen iloisen, positiivisen ja energisen puoleni niin kyllä, minullakin on ne heikot hetkeni, tottakai, koska olen ihminen ja se on täysin normaalia ja inhimillistä.

Joten aurinkoa viikkoosi! Anna sisäisen aurinkosi loistaa!

<3: Heidi

W+FjYJ2VRjibPFBL0ztUQg.jpg
Iq%8iYp9Tzayj+Ya4BZ2TA.jpg