Ikimuistoinen maratonmatka Afrikassa

Ikimuistoinen maratonmatka Afrikassa

Kun sanotaan, että Afrikka pitää kokea ja nähdä itse omin silmin, pitää se täysin paikkansa. Vuosi sitten avopuolisoni oli mukana järjestämässä yhdessä Africa Expertsin kanssa ensimmäistä maratonmatkaa Afrikkaan. Kun hän palasi reissulta oli hän niin innostunut ja vaikuttunut tuosta maasta, esitteli minulle kuvia ja kertoi kokemuksiaan. Hän myös vakuutti minulle että tuo kokemus on joka euron arvoinen. Näin minut ylipuhuttiin mukaan vuosi sitten tämän vuoden maratonmatkalle Zimbabween.

5 vinkkiä sosiaaliseen väsymiseen

5 vinkkiä sosiaaliseen väsymiseen

Joku aika sitten kyselin Instagramin puolella stoorissani, että onko minulla hengenheimolaisia, joita vaivaa välillä sellainen kuin sosiaalinen väsyminen. Ja kyllä, en ole tämän asian kanssa yksin. Entäs sinä? Tunnistatko itsessäsi tällaista piirrettä, että sosiaaliset tilanteet väsyttävät sinua aikaajoin? Jos vastasit kyllä, niin jatkahan lukemista.

Valmennusfilosofiani

Valmennusfilosofiani

Itseni jatkuva kehittäminen on itselleni todella korkealla arvoasteikossani. Haluan oppia uutta, opetella ihan turha taito siksi että se on hauskaa, kehittyä ihmisenä paremmaksi versioksi itsestäni ja tottakai myös kehittää omaa ammatillista osaamistani. Kohta vuoden verran olen nyt opiskellut valmentajan ammattitutkintoa (VAT) Vuokatin urheiluopistolla keskittyen mastersuintiin sekä triathloniin.

Miksi ja miten treenata peruskestävyyttä?

Miksi ja miten treenata peruskestävyyttä?

Mitä tarkoittaa peruskuntoharjoittelu? Mikä merkitys sillä on meidän hyvinvoinnille ja miten ja kuinka paljon sitä pitää harjoitella?

Peruskuntoharjoittelu, eli peruskestävyysharjoittelu, tarkoittaa aerobisen aineenvaihdunnan kehittämistä. PK-harjoittelulla siis kehitetään meidän elimistön kykyä käyttää happea ja rasvaa tehokkaasti energianlähteenä.